Office Toys.辦公室玩具英語對話-EZ Talk


Jennifer: Whee! Ha-ha!
Billy: What in the world are you doing?
Jennifer: I’m playing 1)catch with my mouse.
Billy: You need to get away from your desk, Jen. 2)Overtime has killed too many of your brain cells.
Jennifer: This is too much fun. I have to get rid of it.
Billy: What is it?
Jennifer: It’s my 3)paperclip-catching mouse on wheels.
Billy: How cute!
Jennifer: I knew you’d come around.
珍妮花:嘻!哈,哈!
比利:妳到底在搞什麼鬼啊?
珍妮花:我在和我的小老鼠玩接球遊戲。
比利:妳得離開辦公桌了,阿花。加班工作已經殺死妳太多腦細胞。
珍妮花:這東西太好玩了。我得把它丟掉才行。
比利:那是什麼?
珍妮花:是我的吸迴紋針滑輪鼠。
比利:好可愛!
珍妮花:我就知道你會改變立場。

Vocabulary
1) catch (n.) 接球遊戲,這裡是指將迴紋針丟過去後,磁鐵老鼠會將迴紋針吸住的動作

2) overtime (n.) 加班(時間),加班費

3) paperclip (n.) 迴紋針

參考資料:http://paper.udn.com/udnpaper/POH0036/145562/web/